Visa ett inlägg
Gammal 2004-06-13, 12:13   #25
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

20 årgångar TÅG respektive 30 årgångar Ångwisslan hade jag inte köpt om jag inte haft anledning till att bidra till STWs "informationsbank"

Taxiresan har inget med STW att göra utan som jag skrev en ren principiell natur.

Sponsorer. Du säger själv att många är ungdomar har ont om pengar och vill kunna nå material som är gratis utan att behöva betala för det. Om det då finns sponsorer då borde det enligt ditt resonemang betyda att ingen klickar på banners och går till sponsorssiterna och handlar varor från sponsorn, besökarna har ju inte råd och i så fall blir det välgörenhet som de som sponsrar siten sysslar med... inte sant?

Jag har dålig koll på hur den exakta paywaredelen till trainsims ser ut men om det blir mer och mer payware måste det betyda att fler är villiga att betala för annars skulle utbudet inte öka. Det är som Janne säger ett samspel mellan efterfrågan och tillgång. Finns inte efterfrågan ja då kommer paywareaktörerna försvinna av sig själv då de inte får produkterna sålda. Finns efterfrågan ja då kommer produkterna att säljas och fler aktörer kommer testa lyckan.

Definitionen av kvalité är En varas eller tjänst förmåga att uppfylla mottagarens förväntningar. Så stod det sist i min lärobok när jag läste kvalité.

För att bli lite offtopic kan man säga så här: Vilken bil har bäst kvalité av en Mercedes och en Fiat?
Ni skulle säkert säga Mercedes så klart men det är fel. Det beror vad ni ska använda bilen till, det vill säga er förväntning av vad varan kan erbjuda er och serva era intressen. Mercedesen kan vara underbar att ha på långkörning där ens förvväntningar är att kunna sitta skönt och ha bra åkkomfort. Fiaten kan vara vida överlägsen om ens förväntningar är att man vill ha en enkel, billig bil som ska vara väldigt lättpakerad för att klara av stadskörning och kontentan blir - Kvalité, en varas/tjänst förmåga att uppfylla mottagarens förväntningar

Vad spelar då kvalité för roll i payware/freeware? Det är ganska enkelt. De aktörer som är dåliga på att göra en produkt som inte kan uppfylla köparnas förväntningar kommer ganska snabbt att försvinna från marknadens, det blir en slags självsanering. För vem vill köpa produkter som de ständigt blir missbelåtna med? Men om man blir väldigt positiv till en vara man köpt så kan man nästa gång gå med på att betala lika mycket eller till och med lite mer bara för att man vet att man kommer få sina förväntningar uppfyllda.

Slut på marknadsekonomikursen

Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat