Visa ett inlägg
Gammal 2004-06-14, 14:02   #42
Erich
Medlem

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Erich Skicka ett meddelande via AIM till Erich Skicka ett meddelande via MSN till Erich Skicka ett meddelande via Yahoo till Erich Skicka ett meddelande via Skype™ till Erich
Standard

Hej Kenneth
Du skriver at der er en tendens til at tjene penge på alt, det er ikke helt sandt, vi er stadig nogen der kører med EGNE freeware-servere. For mit vekommende er det faktisk en ret dyr affære at holde min server (www.ts-ef.com) vedlige, prøv at se denne opstilling:

Internetforbindelse fra Dansk Kabel TV: 699 Dkr. pr. md
Elektricitet (SEAS): 85 Dkr. pr. md
DK-hostmaster: 9 Dkr. pr. md
Servervedligeholdelse: 60 Dkr. pr. md

Ialt: 855 Dkr. pr. md

Det er hvad prisen er pr måned for at vedligeholde en server. Men det er billigt i forhold til hvad det ville koste at leje sig ind på et webhotel når man skal brug ca 5 Gb plads. Jeg kunne da godt af og til tænke mig at der var nogen af brugerne der var med til at betale lidt til driften af serveren, men bare man lufter den tanke kommer omgående skriget: Det er payware. Og pudsigt nok har hjælp til serverdrift INTET at gøre med payware. Payware er, at du skal betale x antal Kr. pr. download, Det er ikke payware hvis man f.eks en gang om året betaler y antal kroner og så får nogle fordele ved at være medlem.
Nå nok om det.

Hälsninger til alla
Erich F.
Routebuilder
erich.falensteen@mail.tele.dk
Erich besöker inte forumet just nu   Svara med citat