Visa ett inlägg
Gammal 2004-06-24, 18:03   #23
pedeo
Member

Reg.datum: May 2004
Standard

Har provkört Burgenlandrutten lite och kostruerat ett par aktiviteter. Jag har emellertid stött på ett par saker jag inte riktigt förstår.

När jag kör min aktivitet går det inte att släppa av och på passagerarna. Det är som om simulatorn inte förstår att den är vid en hållplats. Jag kan stanna på 0.oo, dvs. mitt på "stationary", men ändå går det inte att trycka Enter och börja lasta/lossa.

Likaså ligger perrongerna lite fel på vissa ställen. När jag stannar vid O.oo, dvs. "stationary", så har tåget redan lämnat perrongen.

Det tredje problemet har att göra med de fördefinierade paths som följde med installationen. Dessa ligger som högertrafik vilket innebär att man får alla fina trafikljus i ryggen alt. på fel sida.

Jag försökte lägga om pathsen till vänstertrafik, vilket fick till följd att det inte gick att beräkna tidtabellen eller få mötande trafik att löpa (tåg efter tåg stannade för rätt vid utfarten från sin startstation Ingelsberg).

Har någon stött på samma problem? Finns det någon lösning?

Jag bifogar en bild som tydligt illustrerar en del av problemen och dessutom visar det ideala moderna fordonet för rutten. Det finns för nedladdning på the-train.de och går under namnet DB 641_001. För övrigt ett mycket roligt dieseltåg.

På bilden har jag stannat exakt på 0.oo, dvs. stationary. I tidtabellen syns att tågen enligt tidtabellen aldrig ankommer stationerna.
pedeo besöker inte forumet just nu   Svara med citat