Visa ett inlägg
Gammal 2004-06-27, 03:05   #22
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Hej Mats!
Tack så mycket för dom vänliga orden. [:I] Trevligt att du tycker att jag förvaltat banan väl. Som jag skrev i mitt första inlägg så är det din verklighetstrogna natur som gör denna bana så kul att jobba med.

Gnetshärad, det låter intressant. Måste se till att inkludera denna ort så småningom. För tillfället har jag som sagt placerat en portal strax söder om Högberga som kommer att få spotta ur sig ett och annat godståg. Dessutom har jag planer på att bygga stambanan genom Bergaryd som en rundbana med ett par portaler för att öka på trafikflödet till banan.

Just nu befinner jag mig dock i Årstabruk för att bygga ut pappersbruket, eller "Bruket" som ortsbefolkningen brukar säga. Då detta är den största industrin längs banan så har det kostats på en elektrifierad bangård här, så det vill till att ekonomin fortsätter uppåt för att denna utbyggnad ska bära sig. Vad gäller Industrier i övrigt så har Hedebo Såg fått en ny bangård som delas av en liten containerterminal. Dessutom är alla platformar anpassade till SP2 med fungerande passagerare.

En hel del är det kvar att bygga, men nu måste jag nog sova lite. Om en vecka är det semester, då ni ...

God natt .... Mats

Avslutningsvis ett par bilder tagna utanför stängslet till den nya bangården vid Bruket.

Ett virkeståg backas ner mot bangården för att växlas in i ett annat tåg.

Den nya bangården vid Bruket. Tittar man noga så kan man skymta taken på de nybyggda hyreshusen i Årstabruk.

MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat