Hallå Joel!
Jovars, det går ganska bra. Har lyckats få "ditt" problem med min egen rutt bara, nämligen att det saknas ett objekt när jag laddar rutten och jag kan inte för mitt liv komma på vad det beror på. [B)]
Annars så har jag jobbat hela veckan och inte haft så mycket tid till att bygga. Jag har gjort om ett par vagnar för att kunna ta den last jag vill, bl.a. stålrullar och passagerare och jag har elektrifierat hela vägen till Hedebo. Dessutom så är pappersbruket numera ett järnverk där inleveranserna består av järnpellets och gasol och produkten som tillverkas är valsad plåt på 2x2m rullar.
Jag har som sagt inte så mycket nytt att visa, men jag hoppas att det går bra med några bilder på bruket (nytt i och för sig). Alla bilder är skärpta något eftersom jag tyckte dom var suddiga.
mvh .... Mats
Det första tåget för morgonen är ett tomtåg som skall lastas under dagen. Det består dessutom av en del vagnar som skall vidare till Hedebo, men dessa får vänta till eftermiddagen.
Efter avkoppling går Ma-loket direkt ner till bangården för att hämta vagnarna som lastats under gårdagen. Det innehåller förutom Shimmns med valsad plåt även en del vagnar ifrån Hedebo såg och container-industri. Tungt är det också som synes.
Lite senare på dagen anländer ett tåg med järnpellets. Dessa vagnar har just lossats av T44:an i bakgrunden och nu håller Dm-loket på att koppla till tåget igen för tillbakavägen.