[quote]Tidigare skrev Hengelo
Här kommer de senaste bilderna från mitt projekt att bygga Göteborgs järnvägar. Layouten är uppe i 94 baseboards, och kommer nog stanna där.
Finns det några som är intresserad av att samarbeta med mig att utveckla layouten? Ta över en bit att banan, bygga hus, inventera spårområden eller dylikt? Den som vill hjälpa till får av mig färdigt förberedda baseboards med kartmaterial.
Ev. kommer Mats (emges) och STW att hjälpa till med Sävenäs/lokstallarna. Speciellt Hamnbanan och Nordlänken vore hjälpsamt, eftersom jag koncentrerar mig på Västra stambanan, Västkustbanan och Centralen.
================================================== ====
Hej!
Jag har samlat på mig detaljkartor och foton över hamnbanan (bägge sidor om älven), med tonvikt ifrån den tid när speciellt hamnbanan på södra älvstranden var som störst, d.v.s. när den gick ända fram till Älvsborgsbron. Dessutom när Västgötabanan fanns med sina (smal)hamnspår utefter Gullbergskaj, och när vändskivor fanns vid Gasklockorna, m.m. Att jag samlat på dessa är naturligtvis för att bygga upp denna miljö i Tranz, som jag nyss köpt. Är komplett nybörjare på att bygga, men lagom datorvan iövrigt.
Säröbanan är också något jag vill bita i. Kanske lättare för en nybörjare att börja med den?
Kan det vara någon sammarbetsmöjlighet så gärna för mig!
M.v.h.
Sverker
|