Visa ett inlägg
Gammal 2004-07-19, 00:11   #5
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Vad säger du om dessa förslag Pursche? Jag tycker det är en utmärkt idé att vi inom tio veckor börjar med upphandling av tågtrafiken. Som jag nämnde tidigare, en gräns för maximalt tillåtna kontrakt bör träda i kraft samt en gräns på maximalt antal bolag som kör på samma sträcka.

Kanske blir roligare för dig också Pursche, att få bestämma lite mer över trafiken? Idag sitter du ju bara och tar emot alla beställningar osv. när företagen gör som de själva vill.

Eller tror du verkligen att resandestatistiken får en sådan genomslagskraft att vi exempelvis går från 100-talet tåg idag till låt säga runt 30 stycken om tio veckor?

Egentligen har det inte varit så mycket spel över det hela, tycker i alla fall jag. Nu är det en väldigt stor skillnad bolagen emellan och
alla har inte samma förutsättningar.

Intresset verkar vara svalt från er andra, kanske tycker ni om inneha 70% av alla kontrakt? All heder till Mohammad och Cosmonova Trains Inc. som faktiskt inser faktum. [xx(]

Vi på X-press AB kommer nog fortsätta med våran verksamhet, samt fullfölja våra planer på utökad trafik. Skall nämna att anledningen till att jag tar upp denna frågan, är att man uppenbarligen inte kan starta någon ny trafik, utan att andra bolag startar upp precis likadan trafik veckan innan.

Med vänliga hälsningar Pson

Pson besöker inte forumet just nu   Svara med citat