Visa ett inlägg
Gammal 2004-09-22, 18:41   #2
Rogge
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hej Pierre!

Själv köper jag Serial-ATA och skulle idag satsa på 16MB cache. Jag har inte jämfört 7200rpm vs 10000rpm men visst ökar hastigheten i systemet en aning. Nackdelen är ju att 10000rpm-diskarna lagrar mindre mängder data än 7200rpm, men det är ju vad man vill ha som avgör. Vill man ha en dator med ett supersnabbt system så skall man satsa på 10000rpm. Själv köper jag mer MB då jag behöver utrymme och klarar mig gott och väl med den hastighet jag har idag med mina 7200rpm-diskar.

Själv skall jag nog snart köpa en Maxtor MaXLine III 250GB S-ATA 16MB som du skickade en länk till. Eller så slår jag till på en Maxtor DiaMax Plus10 300GB 7200RPM SATA/150 16MB.

Jag behövde inte installera några speciella drivrutiner för serial ATA när jag satte ihop min dator från scratch, Win XP hittade diskarna utan problem. Hur det är med Win98/ME/2000 vet jag inte.

Hoppas att du fick lite klarhet i alla frågor man har när det gäller att köpa grejor till datorn. Det finns säkert fler som har andra svar/åsikter än mina när det gäller hårddiskar och dess värld.

Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat