Nej, det blir inga konflikter. Varför skulle det bli det? Man får göra nya genvägar till kopiornas start av msts och editorer som man t.ex. lägger på skrivbordet. Man använder kopians/kopiornas editorer, inte orginalets!
Jag gjorde följande:
Installerade om msts.
installerade uppdateringarna (msts 1.1 och 1.2).
Kopierade msts (hela mappen!) till en mapp som heter msts-versioner.
Kopian av msts döpte jag om till: msts_swe (för Sverige).
Tog bort alla orginal rutterna ur kopian.
Gjorde genvägar till kopians (msts_swe) start och editorer, som jag döpte till: msts_swe och editor_swe.
Gjorde backups av orginalets GLOBAL, SOUND och TRAINS mappar.
Gjorde kopior av kopian, som döptes till: msts_tram, msts_eng, msts_ger o.s.v.
Gjorde nya genvägar åt dom nya kopiorna.
När jag installerar en ny rutt, så installerar jag den på orginalet, så den kan hämta filer ifrån orginal rutterna. Sen flyttar jag rutten till den msts-kopian, jag vill ha rutten i. Testar rutten och återställer sen orginalet med backuperna på GLOBAL och SOUND (om det behövs!).
När jag installerar ett nytt tåg, så installerar jag det i en ny mapp på skrivbordet (om det går!?). Annars installerar jag det i orginalet och flyttar sen TRAINS mappen till den msts-kopian, jag vill ha tåget i. Efter det, kopierar jag backupen på TRAINS mappen till orginalet.
Att jag lät orginal tågen finnas kvar i kopiorna, beror på att vissa tåg kräver vissa orginal tåg (CABVIEW och SOUND).
Ja, så här gör jag. Kanske lite omständigt och det kanske finns smidigare sätt att göra det!???? Men det fungerar!
Edit: Satt vid annan dator när jag skrev detta och hitta nu några fel i texten. msts-swe o.s.v. ska vara msts_swe o.s.v.
Och editor_swe ska vara launcher_swe o.s.v.
Har ändrat i texten nu!
http://pirpen.cjb.net/