tror inte det gör någon större skillnad, men teoretiskt så borde du få aningen bättre fps med fixed track. Du kan ju alltid göra ett test med hjälp av FRAPS och två test layouter, lägg ut samma bangård med spårsplines på den ena och fixed track på den andra och jämför vad du har för fps på båda.
btw kan ju lägga till att det finns två sorters fixed track kan man säga, en "fusk" ala aurans variant där fixed track bara består av vanligt 4m spår mellan två punkter = lika mycket polys och textur som om du hade vanligt spår. Den andra riktiga varianten är att göra fasta 3D modeller av spår i olika längder där det bara är början och slut på polysarna och ingen upprepning.
Ett exempel:
1) 100m vanligt spår (eller fixed track) med 4m spårsegment = 20 polys per segment (vanligt auran spår) * 25 segment = 500 polys.
2) 100m med 3D modell av 100m spår (ett enda 100m segment alltså) = 20 polys.
Så det är lite skillnad på poly antalet beroende på hur man gör det. Men gör man det av 3D modell så måste man ju använda texture-replacement för att byta ut räls och ballast textur till den man vill ha, så man kan ju i övrigt inte använda vilket spår som helt.
Tomas