Jodu Mats, kraftbolaget började klaga över att dom inte fick sälja någon ström så det var bara till att ta upp bygeln igen.
Bengan: Kul att du gillade vagnen, även fast den aldrig blev klar.
Marcus: Att jag inte laddat upp några banor eller landskap beror på flera olika saker. Dels så är det så att jag nästan aldrig hinner bli färdig med något innan jag får lust att göra något annat istället. Detta resulterar så klart i en massa halvfärdiga projekt, bl.a. den elektrifierade versionen av BHJ. Någon gång hoppas jag kunna göra klart den och jag har flera nya idéer för den banan. Sedan så är det så att jag inte kan känna mig nöjd med något om jag inte tycker att det är perfekt, och perfektion är inte lätt att uppnå (troligtvis omöjligt).
Bortsett från detta så har jag fått för mig att det dom flesta vill uppleva i en tågsimulator är att sitta i förarhytten och köra mil efter mil genom ett realistiskt landskap. Detta är inte något som lockar mig. Jag är mer intresserad av trafik, godsflöden m.m. Jag gillar att lasta och lossa vagnar, växla tåg och dylikt, men när det är dags att skicka iväg tåget från punkt A till punkt B så sätter jag hellre en AI-förare på det. Jag tycker att det är roligare att studera tågen från utsidan. Därför så har jag börjat bygga enligt ett eget modulsystem där spåret är draget väldigt nära kanten (ungefär som en modelljärnväg) och där jag bara utnyttjar halva baseboards. Jag vet inte ifall detta skulle intressera så många andra än mig.
I alla fall så ser min grundmodul ut på följande sätt:
Vad gäller bilder i övrigt som jag postar här ibland så är ju själva landskapsmotivet bara en liten del i det hela. Vinkel och ljus (tid på dagen) har också mycket att göra med hur resultatet blir. Bilden på Ma loket ovan är tagen vid denna övergång och som synes så skulle det bli svårt att få till någon vacker bild ur så många andra vinklar.
Angående det mellansvenska landskapet så är det en liten modell på tre baseboards som jag tror jag skrivit någon annanstans. Om du vill prova att bygga någonting med hjälp av den så maila mig på
sas391@telia.com så ska jag skicka över modellen till dig.
mvh .... Mats