Hittade Mats lilla modul till slut. Hade mycket riktigt glömt att installera SP4.
En bild därifrån, men inte i samma klass som Mats bilder.
Marcus.
Tittade på din 90 böj på tre bord.
Undrar om det kanske inte är bättre att köra på 6 bord vid 90 böj.
Kurvan blir så skarp annars tycker jag personligen. Blir för mycket modelljärnvägsstuk över det hela.
Ska vi bara bygga Norr, Söder, Väst, Öst i alla dom varianter som går eller ska vi krångla till det lite mer och även bygga. T.ex. Nord - Sydväst m.m.
Ska vi göra detta, så måste vi enas om hur övergången i hörnen blir.
I mitt exempel nedan. Har jag lagt spåret till spetsen i hörnen på alla NordVäst och NordOst.
Och dom som blir SydVäst och SydOst har fått var sitt bord extra på sidorna.
En annan sak som slog mig.
Om vi bestämmer oss för 360 för spåret.
Hur gör vi med vägarna och eventuella vattendrag.
Skulle tro att vi måste bestämma oss för ett visst avstånd i alla fall för vägar.
Blir nog mycket som måste passa in, som vi kommer att upptäcka vart eftersom. Men det löser sig nog.
EDIT.
Några andra varianter.
I ena hörnet har jag bara lagt en kort bit räls. För att kunna räta ut spåret jämnt och snyggt.
En annan sak som slog mig.
Kontaktledningar. För att få en snygg övergång mellan olika bord, så måste vi nog även där enas om ett visst avstånd in från kanten och från vilket håll vi bör börja ifrån. Så att inte den ena börjar från ett håll och den andra från ett annat och sen när vi sätter ihop dessa två moduler så sitter det två stolpar direkt in på varandra.
Bengan.