Tack för de innehållsrika kommentaren Bengan.
Appropå kvalitén, vi får väl alla nöja oss med att se upp till MatsH:s landskap

. Det viktiga är väl att det någorlunda följer MatsH:s grunder. Tycker den bilden du gjorde såg snygg ut. Iofs om man skall göra fjälllandskap och sådant så får man väl hitta en annorlunda texturering. Finns rapsfält som textur förresten? Det finns det ju gott om i södra Sverige.
Det enklaste svaret är väl att ju mer varianter desto roligare. Jag gillar din variant med 9 rutor och en sk. bransching. Det gör ju att man kan göra innerspår också. Däremot den där som slutar i hörnet får man nog göra en/två extra så att det till slut hamnar vid 360m någonstans. Inte för att jag tycker vi behöver följa ESO:s rekommendationer slaviskt, vi kan väl göra det som funkar i första hand.
Jag provade att haka på en kolgruva från ESO och det gick också bra.
Balder, du får gärna haka på projektet

, ju fler desto bättre. Kolla i föregående sidor, där finns en länk till ESO.s dokument om U-Make systemet. Du kan självklart ladda ner ESO:s moduler för att testa med också, som jag nämde så går det utmärkt att haka på dom till det här.
Jag vill inte påstå att det här är i Banbyggarnas klass men vi kan ju försöka få till något som liknar det kanske? Något som samlar den lilla Trainz gruppen som finns.
Till sist; Jag kan maila min 3 rutors kurva till dom som vill, tar självklart emot kommentarer och korrigerar efter behov. Jag har två varianter, en "ren" och en fulltexturerat med ett berg. Tyvärr missade jag det där med kontaktledningarna

.
Någon som har en banritning/bild för ett stålverk eller pappersbruk någonstans? Helst en N-S variant. Tänkte prova göra en sådan med hjälp av LARS.
Bengan: Skall jag försöka med en sådan där 7 rutors kurva? Eller har du redan gjort en, vill inte köra dubbelt, det är vi för få för

. Man får väl göra 4 sådana så att man kan "sluta" en bana om man så önskar. Det är självklart inget krav att alla måste göra runda banor men det ger valfrihet att bygga nästan hursomhelst. Styrkan i U-make systemet enligt min mening.
mjm