Visa ett inlägg
Gammal 2004-12-04, 01:40   #16
marcusjm
Member

Reg.datum: Jul 2004
Standard

Men landskap är iallafall någorlunda enkelt att göra, speciellt med MatsH:s utmärkta guide .

Här är mitt första försök till en E-W stationskarta. Den är baserad på Hökerums station(numera nerlagd). Jag lydde Bengts råd och lånade en bok (Borås-Ulricehamn-Jönköping).

Stationen är m.a.o fiktiv och landskapet har endast några likheter med verkligheten, den följer upp Mats karta förståss.

Kartan innehåller två spår samt en liten lastkaj (spåret är LARS kompatibelt som ni ser på bilden).

Jag har börjat lägga ut strömstolpar m.m. men det är inte så lätt, någon kanske kan dra ut dom rätt? Signalerna sitter väl inte heller helt rätt, jag använder dvärgsignaler samt ett par som jag satt upp på själva bryggan.

På väg in mot stationen/Hökarum. Här har vi nyligen lämnat MatsH:s karta. Floden är egentligen Viskan men den börjar och slutar på kanten.

En närbild på vägarna samt fälten.

På väg in mot första växeln. Här har jag använt benämningen VX_HK1. Om ni undrar över det snea spåret så beror det mer på att jag justerat mot perronger m.m. Jag rättar till det sedan.

Och själva stationsområdet med lastkaj. Tanken var att skapa en lantlig miljö som passar in i resten av miljön. En sådan här station servar på sin höjd lokaltåg antar jag. Jag har även gjort ett litet stickspår på väg mot andra kanten.

Något som kunde passa in tro? Mailar förståss till dom som är intresserade (speciellt någon som gillar att dra ström hehe).

Och nu kan Reginan snart börja trafikera Hökarum . Gäller bara att få till böket i själva stationen.

mjm
marcusjm besöker inte forumet just nu   Svara med citat