Visa ett inlägg
Gammal 2004-12-21, 12:43   #12
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Citat:
quote:Sen till nästa problem.
Som Janne har markerat på vindskivorna, ute i kanterna.
Hur gör jag, för att få fram punkterna på taket i gmax.
Så jag kan göra ändarna i 90 grader.
Hej Bengan!
För att få fram vertex-punkterna igen så måste du välja Edit Mesh i listan på modifiers som du har. Välj sedan ikonen med de tre punkterna (det vet du redan) för att få fram punkterna på det objekt du har valt. Se bilderna ifall du inte förstår hur jag menar.

Citat:
quote:Kan jag då använda en texture för själva byggnaden och sedan göra en annan texture. Där jag lägger in flera olika företagsnamn på (Pierre har ju tagit lite kort på olika skyltar).
Ja det kan du. Du kan ju även klistra in skyltarna i din egen texturfil ifall du får plats.

Citat:
quote:Och sedan mappa på dessa skyltar på hustexturen. Har en känsla av att detta inte går på det sättet jag har jobbat på, utan att hela sidan av husvägen får skylten.
Så om jag bestämmer mig för att mappa långsidan. Kan jag bestämma att bara en liten bit av denna långsida blir mappad. Göra någon liten markering på den och mappa dit en skylt på hustexturen.
Eller måste jag klistra in dessa skyltar redan på den texturen som jag ska använda till själva hustexturen.
Nej, du kan inte mappa bara en liten del av en sida (Tror jag. Blev lite osäker nu när jag läste Lars svar). Du väljer hela tiden vilken/vilka sidor som skall mappas. Antingen kan du klistra in skylten på väggtexturen som du föreslår, eller också kan du göra skylten som ett eget objekt och sätta på väggen (precis som på riktigt alltså) och sedan mappa den separat.

Hoppas att detta hjälper dig något.
mvh .... Mats

Och så bilderna:

MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat