Citat:
quote:Tidigare skrev Kiefer
Citat:
quote:Tidigare skrev Bengan
Citat:
quote:Tidigare skrev Kiefer
Ett sätt som väl inte är en lösning på problemet men ändå ett sätt att slippa många irrfärder i menyerna är att använda något enstaka baseboard som ”pallett”.
Man fyller helt enkel ett eller flera baseboards med sina favoritobjekt och dessa baseboards ”mergar” man tillfälligt med sitt bygge, för att sedan därifrån plocka ut godsakerna.

/Harry
|
Det där med Merge var ingen dum idé.
Gör nog bara tvärtom emot vad du beskriver och lägger sånt jag inte vill ha där istället, så är jag av med det.
Bengan.
|
Nu hängde jag nog inte med riktigt???

/Harry
|
Nä, jag förstår att du inte hängde med eller tycker att det är ett idotiskt förslag, men jag kunde inte låta bli att spela dum och vänta på era reaktioner

.
Bara för att jag flyttar ut sånt som jag inte vill ha på ett eget bord, så försvinner det ju inte från Trainz.
Men det som var en bra idé med Merge eller som jag skrev att sätta ut sånt som man inte vill ha på ett eget bord. Kanske inte är en sådan dum idé trots allt.
Sparar man det bordet och om jag inte minns fel.
Så ska man väl kunna få fram en lista i TrainzObjects under maps någonstans vad det bordet innerhåller. För det sparas väl som en bana och då ska man väl kunna kolla där vad banan innerhåller och då har man en lista som man kan skriva ut med kuidnr och sedan bara leta rätt på dessa i TrainzObjekts för att arkivera.
Tror och inbillar jag mig.
Rätta mig om jag har fel.
Men min önskan kvarstår att det skulle gå att göra detta redan i Trainz.
Bengan.