Hej Göran!
Jag skriver detta mail för "Deltic Preservation Society" angående det du byggt till Trainz. Jag ber om tillstånd att få använda det på två sätt.
Vi kör/äger/underåller tre stycken Deltiska diesel lokmotiv i "Barow Hill" som ligger i Storbritanien. Vi köpte dem av Brittish Rail 1982 och vi har kört dessa tvåtaktsmotorer sen de byggdes 1960...
Det är konstigt att säga att det är dem enda 100Mph loken i England eftersom att alla andra diesellok är insatta i så kallade Höghastigetståg(High Speed Trains).
The National rail netowrk(Nationens järnvägsnät blir det nog.) har inga diesellok som kan köra så här snabbt längre...
Vi betalar 15.000 pund i dagsläget för varje Deltiska skyddsystem för lok(passande varningsystem för loken då?) och nästa år en svar låda/black box för ungefär samma summa...
Du kan ta en titt på våran hemsida:
www.thedps.co.uk
Utöver de tre deltiska loken vi äger så äger vi även en hytt till 55008(något lok?) "The Green Howards" som skänktes till oss för ett par år sedan. Vi har inte vetat vad vi ska använda det till ända fram tills att den moderna teknologin har gjort det möjligt att använda den som en simpel körsimulator...
Den kördes en kort stund med Msts plattformen som grund.
Efter en lyckad säsong med hytten så har vi bestämt oss för att uppgradera den så den får Trainz. Vi har faktiskt fått tillstånd från skaparna att ha den för att visa för andra och låta dem köra när vi har öppet...
Med det i åtanke har jag frågat olika Trainz spelare som har byggt sektioner av East Coast Main Line från Kings Cross - London till Edinburgh om de är intresserade av att bygga tillsammans på banan och återskapa den efter 1976års utseende... Alla har varit glada att få hjälpa till hittils!
Det jag vill veta är om jag får ditt tillstånd att använda dina saker(objekt till rutten) och visa den på några öppet hus dagar runt om i landet och på dagarna där den står.(museum då/Barrow Hill)
Vi tar ut en liten avgift för att man ska få köra simulatorn, detta i syftet att kunna uppgradera med plasma skärmar(köpa nya, fler skärmar då), eller för att hunderhålla den eller banan och dieselloken vi äger...
Auran har gått med på att släppa ECML rutten på cd och dvd beroende på storlekn på DPS'en(vad är det, trainz utryck eller?)
Det är tänkt att vi ska vara klara inom två år, kraftigt måttat då.(kan bli mer eller mindre)
Kan vi få tillstånd från dig att göra det med dina saker inbakat i det hela?
Vi kommer skriva om dig i Readmen och lägga till dina objekts kuids där med.
Se nedanstående "bilaga" för mer information om projektet: