Jag måste frågasätta hur det går till.
Ska lämna ett exempel:
Man kommer överens om ett kontrakt.
Man hyrköper tågen och anställer personal. Detta drabbar ekonomin direkt. Det är inget fel med det.
MEN.........
Sen får man vänta på kontraktet, och man får inte in pengarna i ekonomi förän det finns ett kontrakt. Detta innebär att man går förlust direkt.
Sgtk...köpte in 2 X14 och anstälde personal till en kostnad på runt 500 000. Kontraktet som inte kommit än skulle ge en vingst på runt 1 miljon. Detta innebär att förlusten är runt 1,5 mille per vecka. Och detta är inte det enda tåget som står, trots att man betalar för vagnparken.
Ett kontrakt som skulle förlängas från V.16 till V.26 har inte heller kommit, visste inte att det skulle ta mer än 2 veckor att ändra en 1 till en 2.
I runda tal förlorar SGTK 2 mille i veckan på detta maktmissbruk av ruttägare.
Detta kan ju inte vara rätt. En domstoll skulle nog vara på sin plats i den virituella världen.
Sgtk kommer inte att i dagsläget att fullfölja dom muntliga avtalen av kontrakt, utan kommer att ge bort en del av Vagnparken mot övertagande av hyrköp kontrakt. Kommer även att se över personal frågan.
Finns något intresse av övertagande går det bra att ta kontakt via mail
SGTK@hotmail.com eller via vår hemsida.
O. Kjelstad
VD..