Visa ett inlägg
Gammal 2005-04-17, 11:08   #20
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Här kommer det jag vill påpeka

Först några bilder från MSTS där man ser ett tåg med allt ljus avslaget, sedan halvljus och till sist helljus

Nu två bilder från TRS2004 ur i stort sett samma vinkel.

Jag vågar påstå att det är i stort sett löjlig liten skillnad mellan ljus av och ljus på i TRS2004. Detta har jag påpekat under tiden som jag var betatestare men fick inget gehör. Trainz har utkommit i flera nya versioner och jag har alltid påtalat detta utan att NÅGOT gjorts åt det. MSTS leder hästlängder när det gäller att visa ljus av/på på lok/motorvagnar.

Vill man förbättra något finns här verkligen möjligheter att förbättra något som Auran tydligen inte alls tagit på allvar.

Obs att det inte är ljuset på marken jag gnäller över för där blir det ljust utan det är att man ska kunna se TYDLIGT om ljuset är på och självklart kunna ha halvljus och helljus

Titta på bilderna så ser ni skillnaden mellan spelen väldigt stor. Auran borde faktiskt skämmas över hur dåligt de hanterat ljusbilden på lok/motorvagnar.
MSTS har haft bra ljus sedan dag 1 medans Trainz nu funnits i 4(?) år utan att en enda förbättring gjorts...

Senast redigerad av Fredrik den 2005-04-17 klockan 11:11.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat