I princip skulle man kunna ha samma hus som Hawk har använt på KMJ (om det är möjligt, förstås).
Skall försöka ge en banbeskrivning i grova drag samt lite förslag på vad som kan göras (jag hänvisar till bilderna i boken Södra Lidingöbanan):
Ropsten:
Bussterminalen, tunnelbaneviadukten, betong, betong och åter betong.
Jag skulle i princip ta bort mera grönt och ersätta med mycket makadam, eftersom det i princip är en matta av makadam från plattformen fram till bron.
Brogrenen-Torsvik:
Samma sak här, mycket makadam från Brofästet och förbi Torsvik.
en och annan björk samt högt gräs.
Baggeby-Bodal, det är bra att det ser öppet ut, inte så mycket träd, mest större buskar och sly/högt gräs.
Hyreshus a la 60-talet, låghus.
Aga: Återigen, mycket makadam inte så mycket grönt som det är nu..
Öster om AGA mot Skärsätra:
Här börjar i princip blandskog hela vägen fram till Skärsätra. Här dominerar också lättare industribyggnader närmast AGA blandat med hyreshus och villor.
Skärsätra-Kottla: Villor och blandskog
Kottla-Högberga: Ekskog (se bilden på sidan 224 i boken Södra Lidingöbanan)och snårskog, villor
Brevik: Här kan man öppna upp terrängen lite typ som den bild som finns på sidan 110 i boken Söra Lidingöbanan.
Käppala: i princip som Brevik:
Talludden-Gåshaga: Öppen terräng:
Gåshaga-Gåshaga brygga: Här skall det vara hyreshus a la futuristisk design, mycket stål och glas (personligen tycker jag husen ser asfula ut!)
|