Som alltid kan jag bara skriva om vad jag fått veta från andra.
Andra är ibland Greg Lane (VD på Auran) och ibland andra källor. Henk P brukar svara när jag ber om ett mer exakt svar från honom att:
Dear Kenny, I could tell you that, but since it is not official I would have to shoot you once you know
Det som "nästan" är officiellt är att det till (H)Julmaknaden 2005 kommer att finnas en ny TRS2006/EE/Trainz xx eller ett annat namn. Det är en vidareutveckling av den TRS2004 som vi sålde på (H)Julmarknaden 2003. Det är ju kutym i spelbranchen att en produkt som släpps före julhandeln ofta har nästa år i namnet. Det är en vidareutveckling av TRS2004 med ett antal nya funktioner bland annat att man kan.. glömde att jag inte fick prata om detta
Sedan är det RSP. Här har Auran sagt att det är en helt ny plattform med multiplayerfunktioner och att tågens dynamik blir helt ny. Greg Lane lovade även att den AI som finns i TRS2004 kommer att helt skrivas om och att det blir ett antal stora ändringar vad gäller Download Station. När han fick frågan om när RSP kommer att släppas så log han (mer än vanligt) och svarade " förhoppningsvis strax efter att den är färdig". Min gissning är att det blir 2-3 år efter EE