Det är ju kanon, då kan du kolla hur hans plasma är först
Projektor är trevligt men det finns så klart även bottennapp där.
Panasonic 700E är jag mycket nöjd med för en billig peng. Kan köra med DVI ut ifrån DVD-spelaren och den klarar även scart direkt. Den har äkta widescreen på 1280 x 720.
Jag har den på ca 4 meters håll vilket ger en bild på mellan 120-150 tum nånstans.
Men man måste även tänka på att det blir lite bökigare än med vanlig tv eftersom man skall ha duk osv. Rummet bör ju även vara skapligt mörkt för bästa bild, men det tycker jag bara höjer biokänslan. Är man dock filmintresserad och har bra ljudanläggning så slår inget projektor tycker jag.
Ljuddelen är en hel vetenskap i sig och det är egentligen mest där jag satsat. Har ett antal separata slutsteg istället för de klena inbyggda som finns i de flesta recievers. Hade rätt bra Rotel, NAD och Adcom steg sen innan så jag skaffade bara ny reciever (Yamaha RX-V1400) och kopplade in slutstegen där. Högtalarna är KEF Reference för vä+center+hö fram och Dali monitorer för surround vä+hö sida, samt vä+hö bak.
Har sen en hemmabyggd subwoofer med 2x 12" Peerless subbar, elektronisk delning och driven av ett gammalt NAD-steg.
Sen får man räkna med att lägga en vecka på att justera in allt och flytta runt till högtalarna till bästa position. Jag brukar börja med att lyssna fram bästa stället för huvudhögtalarna + subwoofern till musik och sen utgå ifrån det och ställa in fas o fördröjning till övriga i dsp'n.
Helt underbart att se en livekonsert med Dream Theater och dra på!
EDIT: Tänk även på att HDTV snart kommer och se till så att investeringen klarar det!
Helt otroligt att vi nu skall bli påtvingade ett digitalt marknät som bygger på 10 år gammal teknik. Varför inte vänta och sen bygga ut med HDTV direkt? De flesta kommer så småningom att vilja ha det iaf. Canal Digital skall tydligen starta med HDTV så smått till hösten påstås det nu.
Nej, vägra antenn och kör satellit!