Hej,
jo jag har samma erfarenhet som du. Så fort man har lagt in en passing path så kan AE inte räkna ut tidtabellen längre. Ett tips kan vara att lägga pathen utan passing paths först, låta AE räkna ut tiderna, och därefter lägga in de passing paths man önskar. Själv gillar jag inte att ha sekunder i tidtabellen så jag brukar alltid mata in tiderna manuellt.
Själv brukar jag använda passing paths vid tågmöten på enkelspårssträckor. Jag lägger båda tågens huvudpath på huvudtågvägen och sen passing paths till sidotågvägen. Då blir det lite roligt eftersom man inte vet vilket spår man kommer att komma in på vid möte.
För att AE inte ska krascha så är det nästan ett krav att en passing path återvänder till huvudpathen av sig själv. Måste man få den att återvända genom 'take other exit' i passing pathen så kraschar det nästan alltid.
För övrigt finns det en brist i själva simulatorn och det är att om man stannar vid en plattform när man befinner sig på en passing path så fattar inte simulatorn att man står vid plattformen eftersom man inte står vid den plattform som ligger på huvudpathen.
'Join route here' finns det inget som heter i min version heller. AE ska själv fatta när passing path är tillbaka på huvudpathen genom att markera punkte på samma sätt som begynnelsepunkten. Om denna markering inte kommer så är man ute på hal is.
Ovanstående är helt baserat på egna erfarenheter.
/ Mikael
|