Visa ett inlägg
Gammal 2005-05-09, 22:05   #11
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Red face

Citat:
Ursprungligen postat av Pson
Så det innebär att om jag vill köra om exempelvis ett långsammare godståg ute på linjen med mitt persontåg, lägger jag in en passing point på den sträckan där jag vill att omkörningen skall ske? Känner simulatorn i sådana fall av när jag börjar närma mig det framförvarande tåget och växlar in mig på den nya tågvägen tills jag passerat? Eller hur fungerar det?

När jag gjort scenarion i mina aktiviteter där man skall köra om ett annat tåg, har jag alltid gjort olika paths för dessa, så att jag kan köra om. Dessvärre brukar signalsystemet ibland bråka med mig, det verkar nämligen som att man måste ha minst 1 signalsträckas marginal innan man släpps ut före AI-tåget?

Detta är ju en ganska jobbig situation, vill jag ha lite andra tåg på en vanlig station i en aktivitet, varav ett tåg skall åka efter mig och jag vill ha dessa med strömavtagare och strålkastarna påslagna måste jag göra dessa till AI-tåg. Säger jag då till att det tåget ska uppenbara sig innan jag startar aktiviteten får jag likt förbannat åka efter AI-tåget.

Det skulle ju vara mycket roligare att göra aktiviteter bara man visste att det kunde fungera som man vill!
Var glad att du överhuvudtaget kan göra aktiviteter! När jag startar upp Activity Editor så får jag send/don't send stup i kvarten på KMJ3.1 och Z-line(+ andra banor)!

Har gett upp hoppet på att göra några aktiviteter vilket är synd då jag gjorde en lång körning med T21 på KMJ som gick åt fanders p.g.a detta! Vet någon vad man kan göra för att inte få send/dont't send hela tiden så blir jag glad!