Egentligen inte så mycket nytt men lite kan jag väl posta.
Största nyheten är att gruvan byggs om IGEN... Nu har den även ett eget stålverk och kommer att producera stålplåt och stålrullar, resten av malmet fraktas som innan till hamnen.
1 - Gruvan och stålverket är nu så stort att det inte går att få nån bra översikt. TMZ-loken har just skiftat till nylastade vagnar och växelloket står på tur att lasta de avsläppta vagnarna.
De två T44orna har lämnat av Lnps-vagnar för lastning av timmer och är nu på väg ner till stålverket för att hämta vagnar som ProtoLars-spåret lastat med stålplåt.
2 - Vagnarna hämtas färdiglastade i stålverket.
3 - Sen kör tåget Bergdala - Lyckebo central - Dalslånged och upp för att lasta av vid SKF mekaniska verkstad.
4 - Malmtåget har lossat i hamnen och kör tillbaka förbi Dalslånged.
5 - Efter att Setpath regeln har släppt sträckan så kan T44orna också köra tillbaka. Vagnarna sätts för lastning och sedan kör loken för att hämta de färdiglastade timmervagnarna igen.
De övriga tågen kör på som vanligt. Har även en TME nu för snabbare persontrafik.
Som sagt, inte så mycket nytt.
__________________
/MVH Patrik
|