Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Nä, lägg upp SVTTL på ett liknande sätt som amerikanarna har gjort med sina virtuella bolag istället:
1. SVTTL ger ut aktiviteter på t ex KMJ eller JBJ.
2. Man tjänar bara lön på de egna aktiviteter man kör.
Ju fler kilometer man kör desto mer pengar tjänar man. och högre rang får man.
Exempel:
Om man bara kör 3-5 km om dagen så har man rang som växlare och tjänar därmed bara 150 VSEK, men kör man t ex 50 till 200 km per dag så kankse man har en rang som lokledare och tjänar 300 VSEK.
Du kör precis så lite eller så mycket du själv vill.
2. Man måste efter avslutad aktivitet spara utvärderingsloggfilen (Save evaluation) och bifoga den i ett mail den till den som är ansvarig för SVTTL.
Dels som ett bevis på att man kört aktiviteten, dels som en "lönespecifikation"
3. Man får minuspoäng om t ex man kört mott rött, gått i nödbroms etc.
4. Ju mer man kör desto mer pengar tjänar man (d vs man tjänar inga pengar på AI-trafiken). Har man däremot fler egna förare i sitt bolag så blir det fler
utvärderingsloggfiler att maila till SVTTL = Mer pengar.
Allla lokförare hamnar sedan på en "10 i topplista" på SVTTLs hemsida där den som kör mest också har den högsta rangen och den högsta lönen!
Då kanske SVTTL skulle bli rättvisare och enklare att sköta.
|
Det var en bra idé!
Det skulle iofs inte blir som SVTTL var förut med bolag som kör och tjänar pengar själva. Men att låta alla förare vara egna delar är intressant.
Om vi bara är några som vill köra MSTS på det här sättet går det ju att börja direkt. Jag sätter mig helst inte in i att göra aktiviteter men hemsidan och tekniken för att hålla reda på hur, vad, vem och när det körs gör jag gärna.
Det bästa vore väl om alla får en timlön för körning och sen lägger man på lite pengar för tidig ankomst och tid över och drar bort för sen ankomst och hastighetsöverträdelser. Även svårighetsnivån på aktiviteten måste vara med, så att man får mer pengar för att precis klara en svår aktivitet än att köra in mycket tid på en lätt.
För att få se intresset för detta: PM:a eller maila mig eller skriv i den här tråden så kan SVTTL bli verklighet igen.