Nu har jag testat dina aktiviteter. Dom är bra och det är skoj att möta andra tåg, men jag hitta lite fel i dom... OBS! Vissa fel är inte direkta fel, utan mer en smaksak.
Aktivitet 1
Går vänstertrafik, möter bruna tåg, load/unload funkar inte i Högberga och Käppala.
Aktivitet 2
Kör brunt tåg, möter blåa tåg, vänstertrafik, load/unload funkar inte i Högberga.
Aktivitet 11
Load/unload funkar inte i Torsvik, vänstertrafik från Baggeby och framåt, vart annat möte brunt tåg, load/unload funkar inte i Högberga och Käppala.
Aktivitet 12
Kör brunt tåg, vänstertrafik vid Brevik och från Aga och framåt, load/unload funkar inte i Torsvik.
Aktivitet 21
Vänstertrafik Brogrenen-Torsvik, kör brunt tåg, vart annat möte brunt tåg, vänstertrafik från Baggeby och framåt.
Aktivitet 22
Vänstertrafik från Aga och framåt, vart annat möte blått tåg.
Det jag menade med smaksak, är att jag tycker inte man ska blanda blåa och bruna tåg (detta är dock vad jag tycker!). Du har också bara använt 2-vagnars tåg. Nu vet jag inte, när/hur man använder 2- och 3-vagnars tåg, men dom flesta bilderna jag sett är på 3-vagnars. Jag saknade 3-vagnars tåg i aktiviteterna...
Visst kan det bli tråkigt att bara möta blåa tåg, men på Lidingöbanan har ju vagnar ifrån Norge och Tyskland testats...så man kan ju använda andra vagnar för att få lite variation.
Man kan också lägga in nån/några aktiviteter med vagn 17, för lite museumtrafik. Får dock göra ett (nytt) brunt consist då!
Lidingöbanan har högertrafik och vagnarna möts till höger på stationerna. Ja, förutom vid Högberga, där dom möts (av nån konstig anledning) i vänstertrafik. Detta och det mesta om banan står här:
www.lidingobanan.tk
Att load/unload inte funkar ibland, vet jag inte om det har med aktiviteterna att göra????? Det kan vara jag som gjort nått fel i byggandet av rutten!?
Annars gilla jag aktiviteterna och rutten har blivit riktigt rolig att köra tack vare dom och signal-patchen.
Tack för ett kanonbra jobb!