Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
Har lyckats (nästan).
Problemet är bara den, att jag lyckas hela tiden överstiga 1G. Förrutom en gång, då den bara blev på 860mb.
Nu körde jag 6-7 filmer direkt utan att kolla av dom för att slippa hoppa in och ut ur Trainz.
Varför blir dom så stora?
Tror mig veta svaret, men orkar inte prova mer ikväll.
Kör Trainz i 1024x768 och tror att jag får gå ner där för att det ska bli bättre (ren gissning).
Har spelat in med Full-size. Bör jag ändra där också och gå ner till Half-size.
Deskgrunt vad är No cursor för nått.
Angående Fraps så är väl ett annat tips att markera "No cursor" så den inte syns.
En annan sak.
Sitter och styr och snurrar med musen. Så jag lyckas ju även spela in muspekarens rörelser hela tiden. Finns det någon bra lösning för att slippa detta.
Bengan.
|
- Storleken blir tyvärr så när det är inspelad video, då är ändå video-bilden något komprimerad av Fraps. Rent "rå" video tar ca 60 GB per timme i PAL format!
Jag körde Trainz i 1280x960 och sedan Fraps med alternativet "Half size" och 25 fps. Då blir filmen 640x480 stor. Ju mindre storlek desto mindre fil med såklart.
Jag har även en separat hårddisk för att spela in video på så filstorleken gör mig inte så mycket.
Sen när du redigerat filmen i Windows Movie Maker 2 (som ingår i Windows XP eller kan laddas ner via Windows Update) så väljer man hur filmen skall komprimeras. Jämför med att först redigera en rå bmp-bild och sedan komprimera till jpeg.
Då blir filen avsevärt mindre men bilden tyvärr även sämre i kvallite. Om du kollar den fim som jag gjorde så ser man att saker på avstånd har gjorts diffusa, speciellt vid rörelse, det är ett sätt för komprimeringen att hålla nere datastorleken.
- "No cursor" valet i Fraps gör just så att muspekaren inte syns