Visa ett inlägg
Gammal 2005-08-18, 01:07   #41
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Härligt att höra att det funderas och finns ideer! På min sida kör jag så mycke det går, dock ska jag slarva iväg på en kort semester (oansvarigt, men men)... Några alfatestare vidtalade redan och en första leverans til dessa ska inte ligga allt för långt bort, där jag vill ha respons på spårläggning och gantrysarna i första hand. Både från järnvägsmässigt och/eller MSTS-bygg-mässigt perspektiv. Tror att testarna kommer komplettera varandra bra.

Den återkommande frågan då, när blir det release då. Hum, svarar inte på sånt... Men, för att ni ändå ska få en uppfattning, så bifogar jag här en aktivitetslista, där gröna fält är sånt som är klart. Hela fältet ska ju bli grönt förståss... Hoppas jag inte glömt nån åtgärd bara...

Jag har delat upp banan i trafikplats-koder, för dokumentationens skull. Ska inte gå in på djupet här hur det är gjort, men dessa kommer att användas i den dokumentation som kommer följa med rutten.

Tänkvärt kan väl vara att spårläggningen tror jag för den här rutten ändå tar upp kanske 90% av total tid, så i det perspektivet ser det väl inte så tokigt ut. Byter ut listan succesivt, så den som är intresserad får knalla tillbaka til den här posten. När alla är gröna, så är det ju betatest och den kan ju i sin tur naturligtvis generera nått ytterligare, vem vet...
Bifogade bilder

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2005-09-18 klockan 17:39. Anledning: uppdaterat progress.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat