Förvirringen härjar fritt...
Misstolka mig inte nu, jag önskar verkligen Trainz väl... Ju fler bra simulatorer, desto bättre.. och att Trainz är en ypperlig simulator är det ju ingen tvekan om....
Men... Hela den här historien smakar inte särskilt väl, i synnerhet det du Kenny nämner om de tyska kreatörerna som hamnat i klistret... Det som jag tycker är sämst är nog egentligen att Auran som företag får en hel hög med minus-poster här... dom har uppenbarligen inte mäktat med att vara starka med PT, utan det är tvärtom PT som har bestämt var skåpet ska stå och Auran försöker bara förtvivlat förklara hur det egentligen är... fast ingen förstår riktigt hur det egentligen är... den här meningen är ju så man baxnar: "Då man tidigare nedvärderat Trainz ansåg man sig tvugna att hitta på ett eget namn på TRS och så blev det "Pro Train Perfect"." hur kan PT bestämma en sån sak?? och, hur kan Auran acceptera en sån sak? PT må ju vara en stark kanal i Tyskland, men har svårt att tro att dom skulle vara dom enda som skulle få upp en vettig volym... Men, det är iof bara spekulation från min sida...
Hur det än är med PTP och dess kvalitet på rutter vet jag inte riktigt... Men, de bilder som visas på deras sida är ju inte direkt så man trillar av stolen av häpnad... Och, då är det bland de första bilderna som når ut som ska föreställa TRS2006? Det är ju inte riktigt bra PR för Auran, direkt...
PT är ju sig själv närmast, som de flesta företag som vill tjäna pengar... MSTS är gammalt och säljer inte lika mycket längre, självklart är det lämpligt att anamma Trainz. Men, man hoppas ju att Auran har avtalat väl med de här gossarna, så det inte blir nån dialekt av Trainz, som inte blir kompatibelt med övriga TRS... det skulle nog inte nån tjäna på, förutom PT själva...
Ser fram mot när "riktiga" TRS2006 kommer ut ordentligt, så balansen återställs... Snygga screenshot därifrån känns mer angeläget än någonsin...