2005-09-17, 18:03
|
|
Senior Member
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Har uppdaterat progress-listan nu, sid 3 denna tråd.
Har ju haft rutten på alfa-test nu ett tag och har fått lite bra kommentarer från testarna, men småsaker mest. Den skarpsynte kan se att vägarna bockats av i progress-listan... det betyder dock inte att jag har varit duktig och lagt alla vägarna, utan efter resonemang med några av testarna så har jag kommit fram til att jag lämnar vägarna til er ruttbyggare att bygga, av följande skäl:
- Vägarnas placering ger en personlig prägel på rutten, blir trevligare att uppleva olika rutter då, fast det är på samma spår.
- Vägarna är relativt lätta att lägga, i jämförelse med spåren
- Ibland vil man förlägga vägarna, så det passar ihop med byggnader, eller ett tänkt samhälle/industri... Kan bli svårt om dom redan ligger där då...
- Vägbroar över järnvägen är ju ett trevligt inslag i en rutt, men GDSJ kommer ju inte att innehålla några broar
- Det finns flertalet olika väg-alternativ att välja, även det kommer ju sätta prägel på rutten...
Ungefär så... Håller ni med om det? Det är inte försent att ändra mig tillbaka, men jag tror att man hursomhelst vill lägga om vägarna och det är bäst såhär. Och, som Hawk sa inledningsvis i den här tråden, omläggning av väg innebär ny tdb... Signalsättning har jag ju ha ett stående erbjudande att hjälpa till med på färdigställda GDSJ-baserade rutter, så det är fritt fram till alla tdb-ändringar för den som önskar. Svensk signalsättning, kanske ska tilläggas, vad vet jag.
Så, inte så jättemycke kvar nu, håller på med det lagom inspirerande att justera terrängen så "sågtänder" etc reduceras till rimlig nivå.
Nä, ingen bild idag... kommer nästa gång... 
|
Nogott nytt?
|
|
|