Jag vågade inte svara för det är lätt att det spårar ur i besserwisser tråd
Men då får man gratulera till köpet, gamla vhs band känns ju stenålder numera, eller hur
En sak jag reagerade på var att du skrev stöd för HD-tv på dvd inspelaren. Vad innebär det stödet egentligen, enbart i in och utgångar och möjlighet att konvertera till vanligt DVD format?
Själva DVD-formatet är ju inte i HD-tv än utan då får man skaffa nästa generations DVD.
Angående TV'n så skulle jag nog vara lite mer försiktig, de billigaste LCD-tv kan ha ganska dålig kvallite på bilden i mitt tycke och det är lätt för försäljaren att påstå att det är samma komponenter osv. Man får ju ofta vad man betalar för sas.
Tänk också på att skall du uppleva bilden lika stor på en 16:9 tv som en 32" 4:3 så får du gå upp ett steg till 37". Tyvärr sänds ju det mesta fortfarande i 4:3 och då kör jag med svart utfyllnad i vänster/höger kanten. En del väljer att sträcka ut bilden så den fyller hela skärmen (och tv'n då ser större ut) men det tycker jag ser för jävligt ut med fel bredd/höjd förhållande!
Kan man hitta bra recensioner i facktidningar och läsa vad andra tycker så är det ju en fördel. Man får bara sålla ut de som enbart skriver för att försöka bekräfta att de köpt rätt.