Citat:
Ursprungligen postat av Basse
Hej!
Första paketet:
512mb minne på ett 6600 tycker Jag är lite onödigt, 512mb behövs inte änsålänge. Köp hellre ett 6800gt 256 pci-e för kanske någon hundring mer.
Och 64bit är mycket bra, och kommer bli bättre nu när Windows 64bits lanseras...
Köper du Prolle + Moderkort + Minne i ett paket eller? Säg gärna vad det är för ett moderkort.
Ett litet Ex:
Amd 64 3200+
Geforce 6800gt 256 pci-e
Sata 250gb
2Gb Kingston
Då går allt på ca 8k kr. Allt beror på hur mycket pengar som du vill lägga ner.
Packet 2:
Satsar du på det så säger jag x800 det lär behövas... 
|
Basse, jag vet inte vad det är för moderkort i deras std. konfigurationer, men om man sätter ihop ett system själv finns att välja mellan olika kort från ASUS, Microstar, Abit, Gigabyte, Elitegroup och Jetway. Jag kan inget om detta, men har du förslag på vad man ska ha för grafikkort? Jag funderar på ett fx6800GT 256MB eller ett RX800 256MB. Finns nya med som heter nånting på fx7800X? i två utföranden.
Men det lutar åt att det blir en PC med AMD processor och 2GB DDR och en snabb 250GB HDD Här finns också olika typer att välja på SATA/RAID IDE osv. Vet inte om något av detta är bättre än det andra??
Tack för era synpunkter och tips. Jag ska beakta dessa när jag sen ska diskutera detta med någon säljare för att få ihop ett system som går att ha ett tag.
/ Perre