Visa ett inlägg
Gammal 2005-10-26, 15:20   #3
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Nej Pierre, det är inte testat i MSTS än... Bilderna är bara renderade bilder, så finish etc blir ju MSTS-standard sen. Texturer ska dock vara foto-baserade helt o hållet.

Polygon-mässigt är det inget monster, har så som bilden visat just passerat 10000 poly, då ska koppel, några handtag, hyttdetaljer, strömavtagarna färdig-modelleras, samt takdetaljer till. Strömavtagarna väljer jag nog den lite nyare typen, de flesta bilder från förr eller ännu längre sen har den typen som har en isolator i varje ben. Gynnsamt då att den kostar mindre polygoner. En jämförelse med de svenska lok som vi idag har, så ligger detta med mer polygoner än dessa, typiskt för de mer väldetaljerade är mellan 8000 och 12000. Dock är endast Kustpilen, vad jag hittat, LOD-ad. Det här loket avser jag at göra åtminstonde 3 LOD-nivåer.

Plogbillarna är jag inte heller nöjd med, dom ska göras om.
Så, jag är inte orolig för att loket ska fungera bra i MSTS, men på ner-sidan som ni vet, har jag ju lite fler projekt på gång. GDSJ är den som absolut ska ut först, sen är det några personvagnar, som kommit längre än D-loket, som ska ut först.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2005-10-28 klockan 16:53.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat