Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-13, 19:04   #9
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

En beta på en skylt, för den som vill testa i egen rutt.

Det är bara en skylt i den här zippen och avsikten är att få eventuella synpunkter. Lägger upp ett paket med alla 6 skyltarna sedan.

EDIT:

Bytt ut zippen så den nu innehåller 2 skyltar. Typ UU är då ett expriment som kanske kan avar av mer allmänt intresse, inte bara för "skylt-nördar"

Båda skyltarna har en LOD-nivå, mer är absolut overkill på en sån här skylt. Men i rent expriment-syfte, så lät jag UU-skylten få en betydligt mindre textur på den längre-bort-nivån. Jag var inte säker på om det gick, men det funkar utmärkt. Det här blir ju då ett intressant tillägg för byggnader och objekt som man vil ha fina med högupplösta texturer på nära håll... Då kan man förse dom med avtagande upplösning även på texturen, vilket för växtlighet o andra frekvent använda saker nog har en positiv effekt på fps-en.

Om nån har lust, skulle jag uppskatta lite feedback på skylt UU, så den inte har några negativa egenheter genom detta.

De svarta kanterna på skyltarna ska jag för övrigt ta bort, de blir bara pixligt intryck i simulatorn.

EDIT: Tog bort zippen, alla skyltarna finns att ladda hem från Banbyggarna.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg LV_UU_1.jpg (67.5 KB, 140 visningar)

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2005-12-02 klockan 10:32.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat