Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-18, 15:52   #80
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Hum.. Nja, LLJ har ju fått vila sig lite granna, eftersom det är så mycket kvar... 40 mil järnväg att bygga helt själv tar en rackarns tid, så bättre att försöka få ut nått istället. Många har för länge sen tröttnat på LLJ iallafall. Men, visst, inom RE-genren, så är det givet att LLJ står överst att bygga på.

Nä, jag tänkte iof på 3D-modellerna, men kanske i synnerhet även på svenska byggnader som jag har några halvfärdiga, som med en inte allt för stor ansträngning kan bli klara. Det behövs ju nya byggnader till GDSJ och andra rutter och jag ser inga andra byggnationer i mängd som pågår, så bäst att försöka fylla på där. Har mängder av bilder för texturer, så bra att dom kommer till användning. Vad det mer specifikt är ska jag inte orda om innan jag har nått klart, mer än att det är svenska byggnader.

En stor inspiritations-hämmande faktor med att vara rutt-byggare är avsaknaden av nya byggnader. Att använda samma stationshus gång efter gång, kanske med ny färg möjligtvis är inte det roligaste. Om man som t.ex i LLJ har mer än 50 stationer, kan man lätt hålla sig för skratt på utbudet av svenska prylar att bygga med. Man vill ju gärna att varje station ska få sin karaktär och inte vara den andra lik. Så, eftersom det inte verkar vara så stort intresse i att bygga svenska byggnader till MSTS, så får man göra det själv istället. Gammalt indian-ordspråk...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat