Jo, Nynäsbanan har ju definitivt funnits i tankebanorna, inhandlade boken om banan för en tid sedan. Men, det är ju ett stort projekt det med, så man får besinna sig lite granna i allt kul man vill göra...

LLJ går trots allt före... Men, om nån annan får för sig att bygga den, hjälper jag mer än gärna till i så fall... det är ju en ur komplexitets-synpunkt väldigt realistisk rutt att ge sig på, tycker jag.
Tack för stödet vad gäller LLJ!

Det är lite av ett dilemma när man jobbar med ett sånt stort projekt som LLJ är, det går åt år innan det är klart... Å ena sidan vill man genom bilder visa att det lever och jobbas på, man vill med bilder kunna dela med sig av ideer o funderingar, men sen å andra sidan så föder det ju förväntningar, som sen går över till en groende besvikelse då den aldrig blir klar... Jag har ju i en iver att göra den klar flertalet gånger sagt allt för optimistiska planer på release-tidpunkt, bygget genom åren har varit kantat av motgångar då rutten trilskats och stora områden av tiles har behövts kastas för att operera bort de sjuka delarna. Så, det är klart att det blir blandade känslor från er, det får man förstå.
Så, man kan väl säga lite granna att GDSJ är en frukt av att LLJ har tagit och tar för lång tid och att jag också vill få ut lite saker, inte bara posta bilder...

Sen har ju GDSJ tagit för lång tid oxå, men är man obotlig optimist och mångsysslare, så är man...