Visa ett inlägg
Gammal 2005-11-29, 00:27   #424
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard Signaler

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Hej alla trogna!
Jag har lagt gantrys fram till gränsen till Sverige. Just nu bygger jag Tistedal en stationsområde efter Halden. Spårstigning är kraftigt från Halden på 3m över havet till Tistedal på 83m över havet. Ja, det är verkligen utmaning att köra tåg just där.
Ha lite tålamod bara. Jag tänker bygga klart till gränsen och sen placerar jag signalsystemet av svenskt modell. Det är nog svårt att blanda ihop norska och svenska signaler tror jag.
När allt är klart fram till gränsen tänker jag kontakta Banbyggarna och skicka rutten för nedladdning i Betaversion.
Hej Totte och alla andra....

Jag kan säga så här att när jag var och pillade i NDK 3.0 så lyckades jag att få ihop både det danska och svenska signalsystemet av någon underlig anledning, men fråga mej inte hur det gick till...

Men vad jag kommer ihåg så var det ett jäkla pillerijobb med att fixa allt i filerna så att det stämde, det tog ett antal timmar och lite mer gråa hår fick man men till slut så gick det...

Jag ville med detta säga att det går att sätta ihop 2 signalsystem men som jag skrev så är det ett jäkla jobb för att få ihop det.
Kanske någon med mer erfarenhet av RE och signaler kan förklara detta närmare om det skall fungera eller inte.

Jag der fram emot att denna rutt snart finns för nedladdning Jag tycker du har gjort ett jättebra jobb så här långt

Lycka till med fortsättningen!!!