Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-09, 17:44   #56
hauguth
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Håmacon
Rutten är väl körfärdig nu, men det är mycket som man vill förbättra hela tiden och mycket som skall färdigställas. Nya och bättre (?) idéer dyker upp, dessemellan stagnation och idétorka.

Sessionerna går ut mycket på att det är olika trafikföretag som kör passagerartrafik. De har sina slutstationer där ett annat företag också har sina stationer, så att passagerarna får byta tåg om de skall resa vidare. Ibland anländer AI-förarna samtidigt till samma station och då får de ibland spatt och far iväg någon helt annan stans långt borta, innan de vågar sig tillbaka. Mer spännande och oförutsätt än planerat. AI-conceptet verkar ha sina små egenheter...

Själv gillar jag att köra godstrafik och möter då dessa AI-förare. Jag har mest enkelspår därför att jag gillar mötena, antingen man nu får vänta själv eller om AI-föraren lyckats hitta bromsen och snällt väntar.

Rutten är såpass stor att en tågrörelse med lastning och lossning i var ände av banan, med lite möten på olika ställen, oftast tar mellan en och ibland närmare två timmar.

Man får ta fika med sig...
Skitsnygga bilder på din bana!!

Hur gör du vid mötesspår? Lägger du om växlarna själv eller har du gjort regler om gör att hela mötesproceduren sköter växlar och signaler självt?

mvh