Trevligt att det finns intresse åtminstone
Tyvärr har jag lagt ner allt jobb med Trainz sedan en månad tillbaka
TRS2006 var en stor besvikelse för mig och släpptes ofärdigt och fortfarande idag har inga buggar fixats eller saker släppts som utlovades att följa med på skivan, tex uppdaterad trainzmaps som är nödvändigt för att skapa scenarios... Arbetet med en servicepack har inte ens påbörjats än trots att de flesta buggar var kända INNAN TRS2006 släpptes av beta-testare!
Flera av buggarna påverkar hur man kan sätta upp automatiserad körning/rangering och det är mitt intresse. LBJ2006 var tänkt att kombinera helautomatisk körning/rangering med manuella tåg som får automatisk växelomläggning efter destination mm. Automatisk rangering är stort sett omöjlig i TRS2006 eftersom stoppbockar inte stannar rullande vagnar längre och Lars Humpyard-kit funkar inte heller... Tog 3 månader för Auran att ens erkänna stoppbockarna som ett problem... Kul att vagnar spårar ur när de så småningom blir puttade emot en stoppbock...
Sen har även Auran haft en väldigt arrogant inställning till sina kunder senaste tiden och flera nyckelpersoner har lämnat både Auran och deras trainz partners program... Så frågan jag ställer mig är om Trainz ens har någon framtid längre och varför då slösa tid på att skapa kartor och objekt till det?...
Men kommer det en servicepack som löser det värsta så kanske jag fortsätter, jag är ju trots allt intresserad och det vore trist om mina farhågor besannas...
Sätter mitt hopp till att bla. Håmacon och Bengan skall fortsätta med sina rutter och släppa dessa!
Angående spåren jag använder så är det HP-Trainz som finns här:
http://www.hp-trainz.de/html/free_sc.html
Luftledningen är Tomas paket som finns på STWs Svenska Tåg 2005 skivan.