Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-01, 13:12   #13
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Hej SMK!

Roligt att du tänker bygga Nynäsbanan både till Trainz och MSTS. Det är ovanligt att nån gör så, men kan man (och vill), så varför inte!?

Jag blir lite orolig, när du skriver slarvbygga. Det tycker inte jag är en bra inställning! Man bör göra så gott man kan och blir det inte bra, så har man iallafall gjort sitt bästa. Menar alltså att man ska försöka göra sitt bästa!

Att Nynäsbanan växt till att omfatta alla Stockholm pendeltågslinjer är också oroande. Jag hade liknande planer förut och det slutade med att inget blev byggt. Det blev för stort alltihopa.

Börja med Nynäsbanan som du tänkte och sen när den är klar, så kan du fortsätta med dom andra linjerna...

Att bygga objekt till en specifik (stavas det så?) rutt, är inte många som har lust med. Så antingen får man övertala nån byggare eller bygga själv. Det behövs också foton och måttuppgifter (och helst ritningar).

Att bygga en verklig rutt är inte en lätt uppgift. Men det beror visseligen mycket på hur noga man ska vara. När jag byggde Lidingöbanan (inte klar, beta släppt!) till MSTS, så utnyttjade jag t-banan i Ropsten, Lidingöbron, Aga m.m. och gjorde dom så bra som möjligt, för att man ska känna igen sig. Mycket fick också målas om, för att få den rätta looken.

Med detta menar jag att ingen ska skrämmas och inte försöka sig på en riktig rutt, men tänk er för...det är ett hästjobb!