Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-02, 12:31   #47
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
OK, det kanske var och ta i, men titta på dessa "faktum":
- Totte och Trollhättanrutten, en 31 sidor lång tråd, och rutten är ännu inte släppt.

- Mazz och LLJ, 49 sidor tråd och ännu ingen rutt släppt.

Skeptisk är jag, då det ofta blir "mycket snack i liten verkstad" här på forumet.
Om det beror på AE som är buggig, eller tidsbrist det vet jag inte, men jag respekterar att folk har ett liv utanför MSTS också.

Du, Pierre är den enda som jag veterligen kan säga, har släppt rutter, både NEJ och SSLidJ.

Så dig är faktiskt den enda ruttbyggare som jag ser "sanningshalten" i...

Med all rätt, så har man anledning att vara skeptisk... Men, passar på att inflika en annan inte helt okänd ruttbyggare som ju släppt rutter.... Hawk och KMJ. KMJ är ju släppt i 3 versioner och jag vet att MASSOR av timmar är spenderade på de 3 versionerna av KMJ. Hawk har dessutom släppt sin snygga version av Whitefish.

På egen front, så har jag ju "bara" släppt en rutt, GDSJ, som bara har spåren och landskapet på plats... Bara den tog 100-tals operativa timmar, kalendermässigt ett drygt halvår. Dessutom har jag stått för spårläggningen och lite till i KMJ, så jag har nog lite granna som är ute iallafall...

Det är inte verktyget som är begränsnngen vad gäller ruttbyggeri. Har man väl lärt sig RE, så är den ett effektivt och bra verktyg och efter lite rutin så undviker man dess inbyggda buggar. Det som tar tid är att skapa miljöer, som ser så trovärdiga ut som möjligt. Ont om svenska objekt är lite hämmande och kräver mer fantasi för att de olika sträckorna och stationerna ska bli för lika varandra. Men, sen är det tålmodigt arbete som gäller. Väljer man att göra en verklig rutt blir det betydligt mer arbete. Hur mycke mer är en fråga för hur verklighetsnära man vill göra, finns ju inget rätt eller fel där.

Nåväl, broder SMK har ju iallafall engagerat många av oss både på Trainz och MSTS -sidan, så det är väl alltid något...

EDIT: Nu va jag kanske för elak, justerat det nu...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2006-01-02 klockan 13:22.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat