Dålig ljudkvalitet
Hej! Jag installerade msts i dag, jag omformaterade för ett tag sedan och då installerade jag bara trs2004. När jag var färdig med installationen så installerade jag msts-update och de två add-ons som finns på msts-hemsidan, BR class 50 och SD40-2.
Eftersom jag tyckte att class50 bromsade in så pass realistiskt så kopierade jag bromsvärdena på vagnsetet och loket och klistrade in de i rc6-lokets eng fil och dess vagnars wag-filer.
När jag sedan kör med rc6 så får jag väldigt dålig ljudkvalitet, det "flappar" och hackar i ljudet och ljudet försvinner på vissa ställen när jag panorerar runt tåget.
Broms-pyset hörs heller inte och när jag testade class 50 så var ljudet likadant.
Vet någon vad felet är?
Jag har ett Creative Sound Blaster Audigy 2 och Geforce 4 Ti 4600 samt DirectX 9 c installerat på datorn.
Detta fel uppstod först efter att jag hade ändrat på rc-lokets eng-fil men jag ändrade aldrig på class 50-lokets eng-fil och jag är ganska så säker på att jag inte ändrade något med .sms-filerna eller något som hade med ljudet att göra.
Jag har också högsta inställningarna på i både sound och displaydelen av options i msts.
Jag har havt högsta inställningarna på förut och då var det inga problem förutom att loket började att "tjuta" och gnissla i stället för att brumma när jag drog i för mycket gas på en gång.
Tacksam för svar!
Mvh Dash 9
|