Ominstall av Trainz 2004
Hej
Har äntligen fått tillgång till ett bättre internett vad det gäller snabbheten att tanka hem och skicka. ADSL är väll kanske inget riktigt bredband fast förhoppningsvis bättre än det jag nu sliter med.
I samband med detta så har jag beslutat att installera om datorn från grunden eftersomm den ändå är lite labil och gör automatiska omställningar till tidighare inställningar efter att ett alvarligt fel uppstått enl. meddelande mm.
Några frågor om när jag installerar Trainz på nytt igen efter ominstallationen av datorn.
Räcker det med att tanka hem update nr 4 eller måste alla update installeras en efter en, så att säga?
Har sparat alla mappar från spelet som jag vill ha vad det gäller world/custom/download/dispatcher. Fungerar det om jag sätter tillbaka dessa i den nya istallationen av spelet? Eller måste ytterligare förberedelser göras?
Haoppas att terrängen jag byggt på Kinnekulle skall kunna återinställas så jag slipper byygga om allt igen. Landskapet är byggt med SRTM. Alla texturmappar som då skapades av detta manjefika program har jag sparat. Är det mera som skall till tro?
Kom gärna med tips om de i ovan undringar och om allt vad gäller detta. Helst under kvällen. I morgon blåser jag nog datorn på det gammla.
Hälsningar
Kalle
KAH
|