Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-13, 16:05   #20
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Upps, ja den där Kenny får man verkligen passa sig för...

Jag erkänner mig skyldig till en av de röda plupparna på Kenny, du får slå mig med nått hårt i huvve nästa gång vi träffas...

Nu funktion måste ju testas och nu råkade Kenny bli försöks-kanin för test på minus-plupp-sidan... Som var tänkt att följas av plus-pluppar från en av alla bra inlägg från dig Kenny, vilket inte är svårt att hitta... Men, nähäpp, det gick inte att tilldela ny plupp till samma person, verkar som man får vänta 24 timmar innan man får lägga nytt omdöme...

Bra eller dålig funktion det här... Ja, känslig lär den nog vara, en visuell bedömmning av individ är ju alltid känsligt. Största finessen är väl de positiva omdömmena för en person då, kan vara skoj för den att veta att det blev uppskattat eller rätt det som personen skrev.

Som alla såna här system, så blir dom ju bara användbara först när det är många som utnyttjar funktionen. Ta bara tråd-betygen, hur många trådar är det inte som ståtar med en femma, men så kollar man hur många som tyckt nått och då är det absolut inte ovanligt att det endast är en person som röstat och det kan ju knappast sägas vara representativt... Ska det vara nån finess med tråd-poängbedömmningen, så tror jag dels att fler borde utnyttja det, samt att det är möjligt att ändra betyget... En tråd kan ju bli både bättre o sämre vartefter...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat