Ämne: LLJ [status]
Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-17, 17:27   #742
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marcus_spelman
Mazz! skulle du kunna göra en rapport om vad du har gjort
med rutten under dom senaste dagarna.
Njaa...

Det glädjer mig att du är ivrig och intresserad, men det är inte säkert att jag byggt nått på LLJ just de senaste dagarna...

Har just nu lite annorlunda agenda, mest beroende på att dygnet bara har 24 timmar... dumt... Det jga arbetar med just nu är följande:

- Stationshuset i Sala. Jag var i Sala i helgen och tog bättre texturbilder än de jag hade tidigare. Passade på att mäta upp byggnaden likaså, jag var inte nöjd med uppmätning via tegelpannor som jag tidigare gjort.

- C3-vagnen. Nästa släpp-objekt.

- Du-loket. Nya texturbilder fixade, så den ska arbetas en hel del med.

- Terrängmodeller. Här kom vi in på mer direkta LLJ-arbeten faktiskt.

På LLJ har jag senaste tiden planerat återbyggnaden av Innarvet, sedan borttagningen av dynamiska spåren. Inarvet va en av de första stora stationerna och dyn-track var använda flitigt och i ganska långa längder. Så, tror jag nämnde det tidigare, centralstationen ska justeras och läggas utan dynamiska spår, samt att plattformarna ska bli längre. Perrongerna och statioonsbyggnad ska bli helt anpassade egenbyggda grejer för Innarvet, både för att hålla antal objekt på rimliga nivåer och för at kunna göra lite svängda perronger, så som det ofta ser ut i verkligheten, sällan dom är helt raka egentligen.

Så, inte mycket operativt egentligen på LLJ således och som jag sagt tidigare så är det lång-projekt och en del 3D-byggen ska ut inom snar framtid först innan jag sätter full prio på LLJ.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat