Ja, det är kul att man kan ställa in olika friktion, som jag uppfattar det både för acceleration och inbromsning.
Jag har inte hunnit köra så mycket ännu eftersom ruttbyggandet tar nästan all tid, men jag tycker det verkar som om 2006 är bättre på att (i CAB-mode) återge tågets tyngd och rörelseenergi. Jag har många och långa stigningar i rutten och det gäller verkligen att planera körningen med tunga godståg.
Sen gillar jag också att det finns ganska många fiffiga rules att laborera med.
Allt är väl inte helt perfekt ännu, men det var väl knappast 2004 heller när den släpptes, eftersom det senare kom fyra Service Packs...
Flera 2004-användare har ju sagt att de tycker att vissa saker verkar krångligare. Det kanske jag också skulle ha tyckt om jag varit inkörd på ett visst sätt att arbeta och nu inte riktigt känt igen mig. Det behöver ju inte betyda att det försämrats, tvärtom kanske, när man väl vant sig vid det nya..
Jag är helnöjd med 2006 och tycker att den är mycket användarvänlig, och tror att med lite uppgraderingar så kommer det nog inte att finnas mycket att klaga på. Den som lever får väl se!
Håkan
Senast redigerad av Håmacon den 2006-01-20 klockan 17:54.
|