Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-31, 23:02   #3
LarryB
Medlem

Reg.datum: Jan 2002
Skicka ett meddelande via MSN till LarryB
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Minns du om du gjorde något strax innan det började krångla?
Har du testat att återställa datorn till datum innan det började krångla för dig?
Prova att plocka bort grafikkortet och sätt in ett annat(eventuellt) om du har något? Tänk på att undvika statisk elektricitet bara...

Gör det innan du formaterar om något, har du tur så hjälper det dig och du slipper formatera om skiten...
Anågende "lokförarens" kommentar om att köpa en ny dator så kan jag bara säga att det är helt onödigt som det verkar nu, så gör
för guds skull inte något så dumt!
Provade med systemåterställning, det vill inte funka på de systemkontrollpunkter som kändes mest rätt, så jag hoppade ytterligare en hel vecka bakåt, men det blev inte roligare för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
Jag tycker Olafs råd är inte dumt, om du har möjlighet att prova ett annat grafikkort kan det vara ett steg framåt. Instämmer med varningsorden om statisk el.

En fråga angående drivrutin, vad hade du hittat för någon när du installerade ny? Jag tyckte datumet såg lite knepigt ut, 2002 nånting. Om du inte testat det, så kan du hämta hem härifrån:

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.98.html

Det är den senaste och supportar även ditt grafikkort.

GeForce 3 Ti200 var ju ett bra kort på sin tid, men du kan få ut betydligt mer ur din dator bara genom att byta grafikkort till ett nyare, men till en väldigt rimlig peng.

Om du får "blue-screen", skriv upp felkoderna där och sök på Microsofts supportsidor, så kan man eventuellt hitta ledtrådar där.
Provade först med den drivisen, blev inte bättre, återställde till original (från 2001), började gnälla igen, testade med den halvgamla som ligger i nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
En ordningsfråga, förresten... Har du öppnat o kollat så att inte fläktar och kylare är väldigt dammiga? Du sa inget om det, så lika bäst att fråga.. Värme kan störa den bästa datorn...
Hade ut åbäket på altanen och blåste rent, inte var det damfritt, men inte heller så farligt. Hade städat den i våras, tror jag...
Tackar så länge, Ska se om man kan låna ett grafikkort och testa. En kille på PC-Kungen i Gbg tyckte att man ska ha is i magen så man inte köper bra, men onödiga prylar. SAS-Bettan är trots allt några år, men hon var en skarping när vi fick henne så hon borde få hänga med en stund till. Funderar på om man skulle sätta in en hårddisk till som man lägger in ett nytt Win XP Pro på och sen fimpar det gamla på C: Hur stor kan man ha med den årgången på BIOS? Nån jätte behövs inte för jag överväger att skaffa en nätverkshårddisk som får ersätta en 160 Gb USB-disk.