Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-19, 14:47   #1
LarryB
Medlem

Reg.datum: Jan 2002
Skicka ett meddelande via MSN till LarryB
Standard

IBAB målade 222 så som den ser ut på SS:en i mitt tidigare inlägg. Följer man inläggen i tråden på Postvogna får man fram att vinghjul och SJ-emblem i alla fall i original var grå, jag har kvar den versionen också. Kolla gärna på http://www.sjk.se/tag/lokbild/t43_old.jpg, här ser man också att frontluckan inte stämmer med min, utan den är smalare, men sånt kan fixas.
Sen tycker jag nog själv att det ser elegantare ut med gult, men det var väl inte så kul att maska och måla, vi får ju inte glömma att detta var före dekorfilmens intåg. Numreingen på buffertbalken ska i alla fall vara gul om det ska se lite mera ursprungligt ut. Vad beträffar vinghjul i kylaren är jag fortfarande tveksam till att det, om det ens fanns vid serieleveransen, överlevde särskilt många omlackeringar. Jag har inga egna riktigt tydliga minnesbilder av T43-orna är de var nya eftersom jag växte upp i närheten av V:a Stambanan, där man som vanligaste diesellok såg V3 dra O-vagnar ut till Generators ångpannefabrik i Partille.

Senast redigerad av LarryB den 2006-02-19 klockan 15:08.
LarryB besöker inte forumet just nu  
Svara med citat