Hej allihop!
Bygger just nu snart klart på min Smålandsbana (nåja.. har mycket kvar att bygga ändå). Alltihop är precis som i verkligheten, har byggt upp allt efter hyttfilmer, eniros kartor, banverket, mig själv av vad jag kommer ihåg m.m.
Har byggt just nu detta: (Listan uppdateras då jag har byggt mer)
Nässjö-Tranås (Just nu strax utanför Ralingsås, norr om Aneby)
Nässjö-Stockaryd (Just nu snart i Grimstorp, söder om Nässjö)
Nässjö-Vetlanda (Hela linjen klar+har byggt STT's spår i Vta)
Nässjö-Vaggeryd-Värnamo (Är just nu snart i Skillingaryd)
Nässjö-Hultsfred (Är just nu mellan Hult och Bruzaholm)
Nässjö-Jönköping (Är just nu mellan Forserum och Tenhult)
Vaggeryd-Jönköping (Är just nu mellan Månsarp och Taberg)
Här är lite bilder från rutten, hade även tänkt lägga ut den här senare (ganska stor bana, över 110 baseboards just nu). För att se hur många som vill ha den så lägger jag här nu ut en omröstning/undersökning för att se om många vill ha den, lägger då ut den om många vill det.

"SMoK" under charterkörning till STT i Vetlanda, tåget står här på spår 2 i Vetlanda.

Nässjö Järnvägsmuseum med inhyrt Ma-lok i spetsen med specialtåg till Kiruna av alla ställen, inväntar avgång i Nässjö på spår 10b, dock är bilden tagen innan jag gjorde gångbron och allt färdigställt här, så det ser inte riktigt ut som i verkligheten, bara plattformar, tak och spår gör det.

Kväll i Månsarp på "HNJ 2" mellan Vaggeryd och Jönköping.

Y1 1314 (i min värld 1283

) ankommer Eksjö, där jag möter Tmy 1114 med VIDA's tåg från Hjältevad till Nässjö och Alvesta.

Hållplatsen i Aneby på Södra stambanan norr om Nässjö mot Tranås, här tagen innan jag la på marktexturen och färdigställde gångbron m.m, dom som har sett min "Månads bild" från Augusti 2005 ser att jag tog bilden i kröken bortanför plattformarna, tagen mot Tranås-hållet. Har också som synes använt LokKalles hus från Hällekis i Aneby, hoppas att det inte gör något, placerar dom också hur som helst, orkar inte sitta och placera rätt mot vägen m.m

.

Ankommer Vaggeryd från Jönköping mot Värnamo med Y1 1314 (i min värld är denna 1332), till vänster syns spåret från Nässjö som kommer in mot Halmstad som ligger rakt från där jag är nu.